| |||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||
|
VIII. Правила гри 1. Гра - визначення 1. Гра в боулінг за системою десяти кеглів складається з десяти фреймів. Гравець кидає дві кулі в кожному з перших дев'яти фреймів, якщо тільки у першому посиланні не стався страйк. У десятому фреймі гравець кидає три кулі, якщо зарахований страйк або спэа. Кожен фрейм має завершуватися гравцем в звичайному порядку. 2. За винятком випадків, коли у першому кидку стався страйк, кількість кеглів, збитих гравцем у першому кидку кулі, відзначається в невеликому квадратику у верхньому лівому кутку відповідного кадру на моніторі, а кількість кеглів, збитих гравцем у другому кидку кулі відзначається в квадратику у верхньому правому кутку кадру. Якщо жодна з кеглів, що стоять у фреймі не збита у другому кидку кулі, в полі підрахунку очок ставиться прочерк (-). Сумарний рахунок за дві спроби підраховується і висвічується монітором відразу
3. Якщо у першому кидку кулі у фреймі збивається весь комплект встановлених кеглів, зараховується страйк. Страйк відзначається знаком (Х) в невеликому квадратику у верхньому лівому кутку відповідного фрейму. Один страйк оцінюється в 10 очок плюс число кеглів, збитих гравцем за наступні два кидки кулі. 4. Два послідовних страйка називаються даблом. У цьому випадку за перший страйк нараховується 20 очок плюс число кеглів, збитих гравцем у першому кидку кулі відразу після другого страйка. 5. Три послідовних страйка називаються триплом. В цьому випадку за перший страйк нараховується 30 очок. Для того, щоб отримати максимальне число очок рівне 300, гравцеві треба вибити послідовно 12 страйків. 7. Якщо гравцеві не вдається збити усі 10 кеглів за два кидки кулі в одному фреймі, це називається відкритим фреймом, якщо тільки кеглі, що продовжують стояти після першого кидка кулі, не утворюють "спліт". 8. Сплітом (позначається "О" навколо кількості кеглів) називається положення декількох кеглів, що залишилися стояти після першого кидка кулі, у якому перша (головна) кегля впала: 1) принаймні одна кегля впала між двома або декількома кеглями, що стоять (між сьомою і дев'ятою або третьою і десятою); 2. Стиль гри 1. Стиль гри на двох доріжках: 1) гра здійснюється на двох доріжках (одна пара), що примикають одна до одної; 2) члени команд, які змагаються, трійки, пари або окремі гравці мають за чергою змагатися в одному фреймі на одній доріжці, а для наступного фрейму переходити на іншу доріжку, поки на кожній з двох доріжок пари гравців не зіграють п'ять фреймів. 2. Стиль гри на одній доріжці: 1) гра здійснюється на одній доріжці; 2) члени команд, які змагаються, трійки, пари або окремі гравці мають за чергою зіграти один фрейм на одній доріжці, поки не будуть зіграно усі десять фреймів. 3. Правила для кожного конкретного турніру мають точно визначати стиль гри, що застосовується.
1. Кидок кулі вважається правильним, коли куля, послана гравцем, перетнула лінію фолу в ігровій зоні. 4. Забороняється використання яких-небудь пристосувань у складі самої кулі або прикріплених до неї, які від'єднуються після кидка, або які переміщаються під час кидка. 5. Гравець може використовувати спеціальне устаткування, що допомагає у захопленні і кидку кулі, якщо воно замінює ампутовану або покалічену руку повністю або її основну частину. 6. Гравець збив кеглі правильно, вони мають бути прибрані з ігрового поля і зараховані гравцеві збитими, якщо виконуються умови: 2) кеглі впали або злетіли з майданчика під дією кеглі, що відскочила від бічної стінки або заднього відбійника; 3) кеглі впали або злетіли з майданчика під дією кеглі, що відскочила від прибираючої дошки, коли вона знаходилася на майданчику перед прибиранням збитих кеглів; 4) кеглі, які нахилилися і спираються на стінку відбійника або бічну стіну. 4. Неправильне збиття кеглів 1. Якщо відбувається одна з вказаних нижче подій, кидок кулі зараховується, а наступне за ним збиття кеглів не зараховується: 3) кегля відскакує після контакту з тілом, руками або ногами співробітника, відповідального за установку кеглів; 4) відбувається контакт кеглі з механічним пристроєм установки кеглів; 7) гравець порушує Правила; 8) кидок кулі здійснюється, коли з доріжки або з жолоба ще не прибрані збиті кеглі, куля торкається цих збитих кеглів перед тим, як зійти з поверхні доріжки. 2. Якщо відбувається неправильне збиття кеглів, гравець отримує право на додаткові кидки кулі в цьому фреймі, неправильно збита кегля або кеглі мають бути встановлені на те місце, на якому вони спочатку стояли. 5. Рухи кеглів 1. Якщо у першому або другому кидку кулі відразу після кидка виявляється, що одна або декілька кеглів встановлено неправильно, але усі необхідні кеглі є в наявності, цей кидок кулі і відповідний результат зараховуються. Відповідальність за визначенням правильності установки кеглів лежить на самому гравцеві. Перед виконанням кидка гравець, який помітив неправильну установку кеглів, має сам наполягти на їх правильній установці, інакше первинна установка кеглів вважатиметься вірною. 2. Забороняється міняти положення будь-якої кеглі, що залишилася стояти після кидка кулі. Якщо кеглі зрушуються механічним пристроєм установки кеглів, вони мають залишитися на своєму новому місці, їх ручна перестановка забороняється. 3. Якщо стався відскік кеглів, вони залишилися стояти на доріжці, ці кеглі вважаються незбитими. 4. Тільки ті кеглі можуть бути зараховані збитими, які були фактично збиті або повністю зміщені з ігрової поверхні доріжки в результаті правильного кидка кулі. 5. У разі поломки або іншого ушкодження кеглі в процесі гри, ця кегля має бути замінена на іншу, стан і вага якої якнайближче відповідають іншим кеглям з використовуваного комплекту. Необхідність заміни кеглів визначається технічним делегатом цього турніру. 6. Помилкова куля 1 Куля оголошується помилковою в будь-якому з наступних випадків : 1) відразу після кидка кулі (до наступного кидка кулі на тій же доріжці) з'ясовується, що одна або декілька кеглів з комплекту відсутні; 3) співробітник, що відповідає за установку кеглів, знімає або торкається до кеглі до того, як вона зупиниться; 4) гравець здійснює кидок кулі не своєю доріжкою або не у свою чергу. Чи один гравець з кожної команди на парі доріжок здійснює посилку кулі не своєю доріжкою; 5) наявність фізичної перешкоди з боку іншого гравця, глядача або об'єкту, що рухається, або співробітника, що відповідає за установку кеглів, під час виконання кидка кулі і до його завершення. У цьому випадку постраждалий гравець може або погодитися з результатом цього кидка, або заявити, що куля є помилковою; 6) будь-яка кегля зміщується або падає під час посилки кулі, але до того, як куля досягла кеглів; 7) послана куля натрапляє на сторонній предмет. 2. В разі оголошення кулі помилковою, посилка не зараховується. Усі кеглі, які стояли в момент оголошення кулі помилковими, мають бути переставлені, а гравець має право виконати кидок кулі наново. 7. Кидок кулі неправильною доріжкою 1. Куля оголошується помилковою, а гравець або гравці мають виконати кидок кулі правильною доріжкою, коли один гравець кидає кулю неправильною доріжкою. 2. Куля оголошується помилковою, коли один гравець від кожної команди на парі доріжок кидає кулю неправильною доріжкою. 3. Якщо декілька гравців з однієї і тієї ж команди за чергою кидають кулю неправильною доріжкою, ця гра буде дограна без змін. Усі наступні ігри мають починатися на правильно вказаній доріжці.
8. Фол - визначення 1. Фол фіксується, якщо гравець будь-якою частиною тіла перейде або заступить за лінію фолу або доторкнеться до будь-якої частини доріжки, устаткування або будівлі в момент або після кидка кулі. 2. Куля вважається такою, що знаходиться в грі, поки той самий або інший гравець не займе місце для виконання наступного кидка кулі. 4. В разі фіксації фолу кидок кулі зараховується, але кеглі, збиті у цьому кидку, не зараховуються. Якщо гравець, який зробив фол, має право на додаткові кидки кулі в цьому фреймі, кеглі, збиті кулею в разі реєстрації фолу, мають бути встановлені по-новому. 5. Фол фіксується, навіть якщо він не визначається автоматичним пристроєм реєстрації фолу або суддею, але здійснення цього фолу очевидне для наступних осіб: 1) для обох капітанів або одного або декількох гравців з команд, які змагаються; 6. Після оголошення фолу протести не приймаються, за винятком випадків : 1) доведено, що автоматичний пристрій (реєстрації фолу) працює несправно; 9. Спірна куля 1. У разі подачі протесту, предметом якого є фол, правильне падіння кеглів або помилкова куля, і який не може бути негайно дозволений офіційними особами, відповідальними за проведення турніру, гравець має кинути спірну кулю або переграти фрейм. 2. У разі виникнення спірної ситуації у першому кидку гравця в будь-якому фреймі або у другому кидку гравця в десятому фреймі після страйку у першому кидку в десятому фреймі: 1) якщо спірна ситуація вирішилася незалежно від того, здійснював гравець фол або ні, цей гравець має завершити фрейм, а потім кинути спірну кулю в повний комплект кеглів; 2) якщо предметом суперечки є сумнівне неправильне падіння кеглів, гравець має завершити фрейм, а потім кинути спірну кулю в таке розставляння кеглів, яке стояло б, якби спірні кеглі (кегля) не впали; 3. Якщо суперечка виникає в додатковій спробі або в третьому кидку десятого фрейму, в спірній кулі немає необхідності, якщо тільки спірна ситуація не вирішилася незалежно від того, мала бути оголошена помилкова куля або ні. В цьому випадку спірна куля має кидатися в те ж розставлення кеглів, яке стояло у кидку кулі, що стала предметом суперечки. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| © ВФСБ 2005-2017. Всі права захищені. |